Tuesday, February 3, 2009

Chedet.com yg ori dah tukar jadi .cc


chedet.com (Yang ori nya www.chedet.com dah 'move' to www.chedet.cc, laman blog ni sempena semangat & minda chedet yang begitu terserlah) ni hanya laman blog santai tetapi serius tentang bagaimana nak melahirkan diri kita menjadi manusia yang hebat dari segi mental, spiritual & fizikal sepertimana chedet! Apa yang di tulis kat sini tak penting, yg paling penting 'keihlasan' & 'kesyukuran' kita pada Allah?

Syukurnya sebab Allah zahirkan dia kat malaysia. 'The Future Man Yang Wujud Semalam' -Pelik tapi benar ek?....

Banyak manusia yang kagum kerana kebolehan, ketokohan, minda nya, visi beliau.

Apa pun...bagaimana kita mampu jadi bangsa yang hebat kalau mentor kita tak hebat? & Alang kah hebat nya Malaysia sekiranya dapat melahir kan ramai individu yang Hebat? :

1. 'Berapa lama kita hidup tak penting, tapi berapa banyak yang telah kita pelajari & pertingkatkan diri kita tu yang lebih penting?'.

2. Bukan semua yag kita suka tu semesinya baik untuk kita, sebalik nya bukan semua yang kita benci itu semestinya tak baik untuk kita...kita lihat lah selapis lagi. Diantara hikmah apa yang tersurat dan segala yang tersirat sepertimana kisah Nabi Allah Musa & Nabi Allah Khidzir dalam Alqur'an?

3. Kriteria untuk menjadikan sesuatu bangsa itu hebat, bangsa tersebut pastilah mampu mengatasi semua bangsa lain. Mampu menjadi seperti 'sponge' yang mampu menyerap kekuatan bangsa lain, mengenal pasti kelemahan diri agar dapat di ubah dn jana menjadi kekuatan yang sangat hebat.

4. Manusia yang hebat adalah mereka yang mengenal diri, seimbang dan harmoni dari mental, spiritual & mental.

'Enjoying Life By Creating Unlimited Blessed Health, Wealth & Happiness Together'-Loving.Caring.Sharing.

No comments:

Post a Comment